11 Mart 2015 Çarşamba

Riskler risk almak ve riskli davranışlar üzerine bir deneme

Bu sefer bir farklılık yapıp başlığı uzun yazdım. Çok garip bir duyguymuş uzun başlıkların altına yazı yazmak.(Aslında değil ama öyle yazasım geldi. Niye bilmiyorum.) Neyse bu başlık hakkındaki düşüncelerimi bir kenara bırakıp bu yazının esas amacından bahsetmeye başlayabiliriz. Esas amaç biraz fazla iddialı bir belirteç oldu sanırım. Bir tavuğun esas amacı nedir ki? Yok tavuk biraz karışık bir canlı daha basitten başlayalım. Hidrojenin esas amacı nedir ki? Bir bilinci olduğunu sanmıyorum hidrojenin o da fazla basit olmuş olabilir. Bakteriler nasıl? Sanırım bakteriler olabilir. Bir bakterinin esas amacı nedir ki? Tabii ki bu sorunun bir cevabı var ama bu cevabın verileceği yazı bu yazı değil, dolayısıyla yaklaşık 3 satır alakasız konulardan bahsettik, belki de bir çoğunuz "ne diyo bu" diyerek bıraktı okumayı, dolayısıyla ben böyle yaparak büyük bir risk almış oldum.(Hoop bağladım konuyu.) Neyse geyiği bırakıp konumuza dönelim. Risk almak kabaca oluşabilecek zarara rağmen bir davranışı gerçekleştirmek gibi bir şeydir. Bence bu kadar yeter bu konu için. Başka konulardan bahsedelim mi? Mesela balıklar ağlar mı? Her sene dalgalar yüzünden litrelerce su toprağa dökülüyor eğer bu toprağa karışan su yerine konmasaydı bir kaç senede denizlerin kuruması gerekirdi. Denizler kurumuyor çünkü balıklar dalgaların azalttığı su kadarını ağlayıp geri yerine koyuyor. Dolayısıyla balıklar ağlar. Bence ağlarlar yani.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...