3 Ağustos 2021 Salı

Yemek Tarifleri ve Püf noktaları: Mercimek Çorbası

    Evet yeni bir seri ile karşınızdayım. Bu sefer girişi ikinci bölümde yazmaya karar verdim. O yüzden direkt konuya giriyorum.

    İyi bir mercimek çorbası yapmak çok zor değil. Aşağıdaki birkaç püf noktasına dikkat ederek siz de iyi bir mercimek çorbası yapabilir ve sevdiklerinizle (veya yalnız, yargılamıyorum) güzel bir akşam geçirebilirsiniz.

1. Mercimeği tencereye atmadan önce yıkayın. Hatta yıkamadan önce eleyebilirseniz (suyu değil mercimeği) çok daha güzel olur.

2. Soğanları tencereye koymadan önce yıkayın. Yıkamadan önce eleyebilirseniz (soğanları) daha güzel olur.

3. Tencereyi ocağa koymadan önce yıkayın. Yıkamadan önce eleyebilirseniz muhtemelen eleğinizde ya da tencerenizde bir sorun var demektir. Birisinden (Tercihen tecrübeli) yardım isteyiniz.

4. Mercimeği soğanlarla beraber kavurun.

5. Tencerenin kapağını açarsanız çorbayı daha rahat karıştırabileceğinizi fark edeceksiniz.

6. Soğan kavruldukça saydamlaşır aynı şey mercimekler için de geçerlidir.

7. Çorba tencerede kalmıyor etrafa saçılıyorsa tencereyi ocağa ters koymuş olabilirsiniz. Üçüncü maddedeki kişiden tekrar yardım isteyiniz.

8. Çorbayı karıştırırken sıkılmamak için şarkı söyleyebilir veya "Hayatın anlamsızlığı nasıl bazılarını harekete geçirirken bazılarını eylemsizliğe sürüklüyor?" sorusuna cevap arayabilirsiniz.

9. Çorbayı saat yönünde karıştırırsanız kafanız karışmaz.

11. Çorbayı karıştırmadan önce kaşığı yıkayın.

12. Çorbayı tabağa koymak için kepçe adlı uzun saplı büyük ve derin kaşıktan yardım alabilirsiniz.

10. Çorbayı tabağa koymadan önce çorbayı yıkayın?

13. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...