29 Haziran 2015 Pazartesi

Satranç öğreniyoruz: 1. Ders

Evet yepyeni bir yazı dizisine başlıyorum bugün. Bu bence çok güzel bir olay ama şimdilik bu konu hakkındaki duygularımı bir kenara bırakıp yazıya geçelim. Satranç öğrenmek önemlidir. Çünkü satranç bilen birisi olursanız çevrenize hava atabilirsiniz. Genelde satranç zeka ile bağdaştırılır, ki bence bu konuda bir sorun yok, dolayısıyla eğer iyi satranç oynuyorsanız çevrenizdeki insanlar sizin zeki olduğunuzu düşüneceklerdir ister istemez. Peki insanların sizin hakkınızdaki düşünceleri gerçekten de önemli mi? İnsan sosyal bir varlıktır. Tek başınıza yapabileceklerinizi birlikteyken çok daha kolay yaparsınız ve bu birliktelikte insanların size yardım etmeye olan hevesi onların sizin hakkınızdaki düşünceleri ile doğrudan ilişkilidir. (Uzun süredir uzun cümle yazmıyordum. Uzun cümle kurmak insanı mutlu ediyor öte yandan az önce başı ile sonu alakasız ve tamamen saçma bir eser ortaya çıkarmış olabilirim. Umuyorum ki öyle değildir.) Einstein okumasaydı da fırıncının yanına çırak verilseydi aynı bilimsel çalışmaları ortaya çıkarabilir miydi? Cevabı bilmiyorum ama daha çok zorlanacağı kesin.(Kesin değil mi ki? Ben de şüpheye düştüm şimdi. Kesin demeyelim de büyük ihtimalle diyelim o zaman.) Neyse bu sefer satranca giremedim ama neden önemli olduğu konusunda bir iki fikir edinmişsinizdir. Bir dahaki sefere artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...