8 Mayıs 2023 Pazartesi

Yazı yazma rehberi: bölüm 3



Genelde internetteki rehberlerde yazı yazarken dikkat etmeniz gereken 10 şey, gözden kaçırmamanız gereken 5 durum falan yazıyor. Ben bu bölümde yazı yazarken dikkat etmemeniz gerekenlerden bahsedeceğim.
1.) Önceki yazılarınız
2.) Ev kirası
3.) Verilmiş sözler
4.) Eski alışkanlıklarınız
5.) Eski alışkanlıklarım
biraz alakasız duruyor ama gelin yakından inceleyelim.
yazı yazarken daha önceki yazılarınızı dikkate almamalısınız çünkü o yazıyı yazdığınızdaki siz ile şimdiki siz arasında ufak da olsa bir fark var, fikirleriniz değişmiş olabilir, çıkarlarınız değişmiş olabilir, başka şeyler de olabilir o yüzden en iyisi geçmişi geçmişte bırakmaktır.
Ev kirası, mutfak alışverişi gibi cebinizden para çıktığı durumlar insanın moralini bozuyor. Yazı yazarken gündelik kaygılarınızın olmaması en iyisi
Zorla yazı yazılmaz sırf birisine söz verdiniz diye yazı yazmayın, aslında tekrar düşününce zorla yazı yazılır yav bu maddeyi iptal edelim. Okumayın 3. maddeyi
Eski alışkanlık konusu aslında biraz karışık mesela bu alışkanlık yazı yazmaksa bunu göz ardı etmeyin ama yazdıklarınızı silmekse göz ardı edebilirsiniz.
son olarak yazı yazarken benim eski alışkanlıklarımı dikkate almanıza gerek yok.

bu yazı ne işimize yaradı? Google'a Hempel'i kuzgunları yazarsanız internetin uçsuz bucaksız dünyası size tümevarım ile ilgili ilginç bir akıl yürütme örneği sunacaktır. Biz onun bi benzerini de az önce burada yaptık. Aslında yazıya başlarken böyle bitirmek aklımda yoktu. Genelde yazımda bahsettiğim kavramları kendim açıklarım ama bu sefer üşendim. Böyle olmasının nedeni muhtemelen size dikkat etmemeniz gereken şeyleri söylerken bunlara benim dikkat etmemdi, kendi kazdığım kuyuya siz düşmeyin diye ben düştüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...