21 Şubat 2014 Cuma

Kimya

Merhaba arkadaşlar,
4000 yıllık kimyanın sakladığı gizli sırlardan birini sizinle paylaşıyorum. Öncelikle birkaç hatırlatma yapıyorum ki konuyla olan bağınız kopmasın(Aslında kopabilir de, pek önemli değil.) Tuz ruhu dediğimiz temizlik maddesi aslında hidroklorik asittir. Lisedeki kimya derslerinden bildiğimiz gibi "asit+baz=tuz+su" dur. Asit yerine tuz ruhu yazarsak tuz ruhu+ baz= tuz+su olur. Tuzlar birbirini götürür. geriye ruh+baz= su ama bu kadarla kalmıyor. Bazın kelime anlamlarından birisi de vücuttur. O zaman ruh+vücut=su vücudumuzun %60-65i sudur. Su yerine %65 vücut yazarız. Denklemi son bir kez daha sadeleştirince ruh=-%35vücut olduğunu görürüz. Niye böyle oldu? Çünkü vücudu insan vücudu aldık. Onun yerine karpuzu alalım onun %97si sudan oluşuyor. Yuvarlarsak %100 sayılır, o kadarcık farktan bir şey olmaz. O zaman ruh=0 oluyor. Demek ki karpuzların ruhu yok. Su içeriği yüksek olan kavun ve salatalığın da yoktur. Aslında yazıya başlarken daha mantıklı bir sonuca ulaşırım zannediyordum. Güya kimyanın kadim sırlarını açığa çıkaracaktım. Sanırım tuzlar birbirini götürene kadar iyi gitti ama o adımda bir karışıklık oldu. Kimya ve matematiği birbirine karıştırmamam gerekiyordu muhtemelen ama karıştırmasaydım da karpuzun ruhu olmadığını öğrenemeyecektik. Neyse en azından birisi size karpuzların ruhu olup olmadığını kanıtlamanızı isterse yukarıdaki adımları uygulayabilirsiniz.
İyi akşamlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...