16 Ağustos 2018 Perşembe

.

Az kelime ile çok şey anlatan insanlara hep imrenmişimdir. Ben hiç öyle bir adam olamadım. Genelde ne demek istediğimi anlatabilmem için kendimi uzun uzun açıklamam gerekiyor. Hangisi daha iyi ki? Birinci gruptakiler daha artistik duruyor ama ben ikinci grupta olduğum için orayı savunacağım. Az kelime ile çok şey anlatmanın sorunu çok şey anlatmakta, böyle söylenen sözler o kadar yoruma açık oluyor ki tam olarak neyi kastettiğini anlamak mümkün olmuyor.  "Az her zaman çoktur" diye bir laf var ve ben bu lafı oldukça doğru buluyorum. Masa derseniz insanın aklına cinayet masasından katlanır salon masasına kadar bir sürü şey canlanır, mutfak masası derseniz hedefiniz daralır, bizim evdeki mutfak masası derseniz hedefiniz iyice daralır. Eğer karşınızdakinin hayal gücünü kullanmasını istiyorsanız ona sınırları tam belli olmayan kavramlar vermelisiniz ki bunu az söz kullanarak yapabilirsiniz yok amacınız kendi fikrinizi doğru bir şekilde anlatmaksa maalesef uzun uzun yazmanız lazım. Evet az her zaman çoktur. Peki çok her zaman iyi midir?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...