26 Ağustos 2018 Pazar

Kararlar

Öncelikle iyi günler, bugün yeni bir karar aldım. Artık her gün yeni bir yazı yazacağım. Aslında bunun iyi mi yoksa kötü mü olacağı hakkında bir fikrim yok. Kendimi sürekli yazı yazmaya zorlamak bu blog'un halihazırda çok az olan kalitesini iyice azaltabilir ama daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi eğer kaliteli içerik arıyorsanız yanlış yerdesiniz. Burada sadece sıradan eşyalara farklı açılardan bakmaya çalışıyoruz ve genellikle de bakamıyoruz. Dolayısıyla sorun yok. Neyse bu sıkıcı kısımları geçip daha sıkıcı kısımlara gelelim. Karar nedir? Neden karar almalıyız ve karar alırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor? Tamam ilk hangisinden başlayalım? Sonuncudan başlayalım. TDK'ye göre Bir iş veya sorun hakkında düşünülerek verilen kesin yargıya karar denir. Gördüğünüz üzere sonuncudan başlayacağımı söyledim ama birinciden başladım. Muhtemelen "Yalan" adı verilen bu olgu ile ilk karşılaşmanız değil dolayısıyla bu konunun üstünde çok durmaya gerek yok. Neden karar almalıyız? Çünkü karar almazsak eyleme geçemeyiz o yüzden. Peki karar alırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor? Öncelikle havanın sıcaklığı çok önemli. Nem de önemli tabii ama benim bahsetmek istediğim şey başka. Karar alırken farkında olmanız gereken en önemli husus bu kararı kendiniz için almıyorsunuz. Gelecekteki siz için alıyorsunuz. Bunu daha önce yazdığım için bundan da bahsetmeyeceğim. Şans çok önemlidir ama şanstan da gelecek yazıda bahsedeceğim için onu da geçelim. Sonuç olarak elimizde bir şey kalmıyor. (Sanıyorum yazıya başlamadan önce plan yapsaydım böyle olmazdı.) Belki de böyle olması gerekiyordur diyerek kaderci (ya da deterministik de diyebiliriz ve daha artistik olur.) bir tutum sergileyebilirim fakat kolaya kaçmış olacağım için pek hoş olmaz ama bazen zor olan kolaya kaçmaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...