6 Kasım 2014 Perşembe

Nasıl kişisel gelişelim?

Merhabalar,
Bugün yepyeni bir rehber ile karşınıza çıkmak istiyordum ama aklıma pek bir şey gelmedi o yüzden ben de kişisel gelişim rehberi hazırladım. Biraz eski ve çok kullanılmış bir konu olabilir ama bu konuda yazmak gerçekten çok kolay. Rehberden biraz bahsedeyim öncelikle; Burayı okuduktan sonra  içtenlikle "Ben bugün kişisel geliştim" diyebileceksiniz, bu rehber sayesinde dışarısının size dayattığı tüm o ağır yüklerinizi atacaksınız ve adeta süper bir insan olacaksınız.(süper biraz fazla iddialı oldu ama olsun bu rehberden sonra ufak tefek kelimelere pek takılmayacaksınız.) Artık siz geçmişinizden değil o sizden korkacak, eski hatalarınız adeta cüzzamlıymışsınız gibi sizden kaçacak. Bunları kim istemez? Neyse bu kadar giriş yeter

Birinci Bölüm: Kendini bilmek.
Arkadaşlar üzülerek söylemeliyim ki kendini bilmeyen bir adamdan hiç bir şey olmaz. Eğer huzur istiyorsanız öncelikle kendinizi iyice tanımalısınız. Bu konuda filozof Dak'kon şu sözleri sarf etmiştir: "When a mind does not know itself, it is flawed. When a mind is flawed, the man is flawed. When a man is flawed, that which he touches is flawed. It is said that what a flawed man sees, his hands make broken." Aslında buraya Türkçesini de yazabilirdim ve anlamında bir eksiklik olmazdı ama yapmadım. Zira öyle yapsaydım hava atamazdım. Neyse İngilizce bilgimi size gösterdiğime göre devam edebiliriz konumuza. Eğer bir insan hakkında fikir edinmek istiyorsanız onun hayallerini öğrenmelisiniz. İnsanın değeri hayallerinin değerine eşittir. Bu nedenle kendinizi tanımak istiyorsanız hayallerinize bakın. Mesela hayaliniz bu okulu bitirmek ise üzülerek söylemeliyim okul bitince siz de biteceksiniz. Mezuniyet töreninizde diplomanızı alan kişi siz olmayacaksınız. i7 işlemcili bilgisayarda solitaire(yazılışına google'dan baktım. Sadece belirtmek istedim yoksa önemli bir parantez değil bu okumasanız da olurdu ama sanıyorum ki okudunuz artık. Neyse sağlık olsun.) oynamak gibi bir şey olur bu yapmayın etmeyin. Başka bir örneğe geçelim: Eğer hayaliniz böbrekse; ileriki yaşamınızı düşününce hayalinizde canlanan imge havada süzülen bir çift böbrek oluyorsa lütfen çıkın gidin bu blogtan. Öyle hayal mi olur olm? Sinirden elim ayağım titriyor şuanda. Çıkmayın karşıma lütfen, imkanım olursa kalbinizi ve bir kolunuzu kırarım. Neyse bu kadar yeter şimdilik. Bu arada ben İngilizce biliyorum yukarıdaki İngilizce alıntıdan anlaşıldığı üzere. Belki gözünüzden kaçmıştır hatırlatayım dedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...