4 Eylül 2014 Perşembe

Doğa ve İnsan

Başlık sayesinde konunun yeterince anlaşıldığını düşünüyorum ve bu nedenle bir giriş cümlesi yazmaya gerek görmüyorum.( İlk cümleyi yazmak zor bir şey . Devamındakileri yazmak da zor ama ilk cümle de zor. Bence yani. Neyse) Vazgeçtim giriş cümlesi yazacam. Bugün yıllarca dayatılan yeşili sev doğayı koru fikrinin altındaki gerçeklerden bahsetmek istiyorum. Yazının ana fikrini şimdiden vereyim." Doğa düşmandır ve yok edilmelidir." Öncelikle doğanın ne olduğunu bilmemiz gerekiyor ki onu neden yok etmemiz gerektiğini anlayalım. Doğa ağaç değildir, nesli tükenen pandalar değildir, tavuklaşan dinozorlar da değildir.( ki bu hikaye beni oldukça etkilemiştir bir zamanların velociraptorları tyrannosaurusları şimdi yumurtlayıp koşan ufak yaratıklar haline gelmiş ama bu başka bir yazının konusu olsun bence) Bunlar sadece doğadan kaçamayan zavallı yaratıklardır. Bunlar kurbandırlar. Doğa aslında bir kurallar bütünüdür. Temelindeki kural ise "Güçlü olan zayıfı ezer."dir. Keşke "Güçlü olan hayatta kalır." olsaydı o zaman zayıflar yok olacağı için canlılar giderek güçlü hale gelirdi ama öyle olmuyor. Bu konuyu biraz daha irdelersek; korsanlıkla geçinen kuşlar var. Diğer kuşların yakaladıkları balıkları onlardan çalan canlılar bunlar. Bu nasıl bir manyaklıktır? Hayvanlar bile çalışmadan kazanmanın yollarını arıyorlar. Dünyadaki kötülüklerin nedeni insanlar değil, hayvanlarda da var bi sürü katil, hırsız, yalancı sanırım vergi kaçırma haricindeki kötülükler hayvanlarda da mevcut. Neyse gördüğünüz gibi bu kuşlar balığını koruyamayan zayıf kuşları kullanarak yaşıyorlar. Onları öldürmüyorlar ki daha sonra da çalabilsinler balıkları. İşte savunulan doğanın gerçek yüzü bu. Doğa bencil olmayı gerektirir, zalim olmayı gerektirir. İnsanlardaki kölelik kavramı, kadının ikinci sınıf insan muamelesi görmesi de aynen doğanın bizden yapmamızı istediği şeydir. Köpekler bile biraz doyunca hemen sağa sola işeyip kendi sınırlarını ilan ederler. Kral mı olmak istiyor artık bilmiyorum. Kısaca doğa der ki: "sadece kendini düşün." Bunu önermiyorum ben, benim önerdiğim şöyle bir şey " ilk kendini düşün." Ayrıca doktorluk kavramı doğrudan doğruya doğa düşmanı olmaktır. Sadece güçlünün değil herkesin yaşamasını istemektir. Eğer tüm insanların iyiliği yerine sadece kendi iyiliğinizi düşünüyorsanız kesinlikle bir doğaseversiniz. Yapmayın etmeyin. İnşallah doğanın gerçek yüzünü görmüşsünüzdür. Bir sonrakinde de doğayı nasıl yok edebiliriz onun hakkında bir kaç fikrim var onları yazıyım. Sonuç olarak gelin bir panda da siz tekmeleyin. Bunu yapmak zor çünkü soyları tükeniyor ve bu yüzden etrafta pek dolaşmıyorlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...