28 Nisan 2015 Salı

Noktalama işaretleri: Virgül

Bugün virgülden bahsedelim bence. Ben bahsedeyim siz de dinleyin demek daha doğru olurdu aslında. Ben bahsedeyim siz de okuyun mu deseydim ki? Neyse önemsiz ayrıntıları geçelim. Virgül yapısı itibarıyla basit bir işaret. Böyle aşağı doğru hafif sola yatık kısa bir çizgi çekiyoruz ve virgül oluyor. Peki virgül nedir? Virgül demek benzerlik demektir. Bir kelime ya da kelime grubundan sonra virgül gelmesi yazının devamında o kelime ya da kelime grubuna benzer kelime ya da kelime gruplarının geleceğini belirtir. (Keşke 2 tane daha kelime ya da kelime grubu sözcüğünü kullanabilseydim bir önceki cümlede.) Yani virgül demek yalnız değilsin demektir. Sana benzeyen birileri var demektir. Zaten "," böyle çentik gibi bir şey. Bir de cümleler virgülle bitmez, bitemez. Virgül için kötü bir şey bu. Asla dinlenemez virgüller eğer cümlenin sonunda virgül varsa o cümle devam etmek zorundadır ta ki virgüller bitene kadar. Virgüller ne zaman biter? Benzerler bittiğinde ya da aramayı bıraktığımızda. Burada şu sonucu da çıkartabiliriz: Benzerlerimizi aramak bizim mutlak sona ulaşmamızı geciktiren yegane iştir. Tabii şimdi virgülün açısından da düşünmek gerekiyor. Bir virgül cümle bitirmenin nasıl bir duygu olduğunu bilmiyor. Bence bu yazıda virgüllere torpil geçelim ve bir cümleyi virgül ile bitirelim. Hatta son cümleyi virgülle bitirelim,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...