11 Nisan 2015 Cumartesi

Noktalama işaretleri: Soru İşareti

İyi günler,
Öncelikle söylemeliyim ki noktalama işaretleri ÖSS'deki birkaç soruyu çözmekten daha fazla işe yarar. Aslında biraz incelersek her birinin değişik anlamları olduğunu görebiliriz. Hepsini kısa kısa inceleyelim hadi. Noktadan başlayalım: Aslında nokta cümlenin sonuna konur niye noktadan başlayalım ki? Başka bir şeyden başlayalım soru işaretinden başlayalım mı? Başlayalım. Biraz bakarsak şekli diğerlerine kıyasla biraz garip. Diğer işaretler nokta ve çizgilerden oluşurken bu "?" önce yukarı çıkar gibi başlıyor sonra dönüyor, yuvarlak yapacak gibi geliyor ama sonra aşağı iniyor bi de nokta koymuşlar altına. Ünlem işaretinin biraz bozulmuş hali gibi de duruyor. Aslında soru sormanın nasıl bir eylem olduğunu anlatıyor bize soru işareti. Soru sormak bozmaya, deforme etmeye yönelik bir eylem değil midir? Soru sormak yıkıcıdır, soruların üzerine kurulmuş bir düzen yoktur ama soruların yıktığı düzenler bir sürüdür. Fakat soruları düzgün sormazsanız yıkılan siz olursunuz. Tehlikeli bir iş soru sormak o yüzden hayvanlar soru sormuyor. En azından ben hiç soru soran köpek görmedim. (Evet hayvanlar alemi sadece köpeklerden oluşmuyor ama diğer hayvanlar için de fark edeceğini düşünmüyorum.) En bozuk noktalama işaretinin soru işareti olma nedeni budur. Anlamına uygun bir işaret bence. Bir de "&" böyle bir şey var ama bu konu hakkında konuşmak istemiyorum. Ne biçim işaret yav o? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazı yazma rehberi: bölüm 5

Öncelikle iyi günler, nasılsınız iyi misiniz? Umuyorum ki her şey yolundadır. Aslında her şeyin yolunda olması bazı durumlarda iyi olmuyor. ...